Dagens lunch v.5

Måndag
– Stekt isterband med dillstuvad potatis, smörslungade morötter och rödbetor
– Kycklinggratäng m sambal oelek & mangochutney, ris och grönsaker
– Veg*: Halloumigratäng m sambal oelek & mangochutney, ris m. m.
– Räksallad

Tisdag
– Bruna bönor med stekt fläsk och stekt potatis
– Moussaka med tzatziki
– Pastasallad med kyckling

Onsdag
– Smörstekt panerad flundrafilé med dansk remouladsås, kokt potatis och grönsaker
– Tagliatelle med kyckling i italienska delikatesser
– Tacosallad

Torsdag
– Jägarbiff med svampsås, hemlagat potatismos & grönsaker, lingonsylt
– Veg*: Krämig tomatsoppa med hembakt pizzabulle
– GI-sallad med salami

Fredag
– Fredagslyx: Örtstekt kycklingfilé med rostad vitlökssås, stekt potatis och haricots verts, Chokladkräm med vispgrädde
– Vegolyx: Morots-/halloumibiff med rostad vitlökssås, stekt potatis och haricots verts, Chokladkräm med vispgrädde
– Grekisk sallad med fetaost & kalamataoliver

* Veg = lakto-ovo-vegetariskt, dvs maten kan innehålla mejeriprodukter och ägg

Dagens lunch v.4

Måndag
– Hemlagad kålpudding med gräddsås och kokt potatis, lingonsylt
– Pasta carbonara (rå äggula separat)
– Veg*: Vegocarbonara med svamp (rå äggula separat)
– Coleslawsallad med kyckling

Tisdag
– Stekt fläsk med löksås, kokt potatis och smörslungade morötter
– Stekt ungnötslever med knaperstekt bacon, kapris & äppel-/rödlökskompott, kokt potatis & sås
– Stekt ungnötslever, kapris & äppel-/rödlökskompott, kokt potatis, sås
– Räksallad

Onsdag
– Helstekt karré med gammaldags gräddsås, kokt potatis, grönsaker och färsk inlagd gurka
– Kyckling Tikka Masala med raita (kall myntasås), ris & kokt broccoli
– Caesarsallad med kyckling & bacon

Torsdag
– Schnitzel med rödvinssås och örtsmör, stekt potatis och haricots verts
– Gulaschsoppa med gräddfil & hembakt bröd
– Tonfisksallad

Fredag
– Fredagslyx: Ädelostgratinerad fläskfilé med stekt potatis, sås och baconfrästa bönor, Hembakt äppelpaj med vaniljsås
– Vegolyx: Rödbetsbiff med ädelostsås, stekt potatis och smörfrästa grönsaker, Hembakt äppelpaj med vaniljsås
– Salamisallad med brie & frukt

* Veg = lakto-ovo-vegetariskt, dvs maten kan innehålla mejeriprodukter och ägg

Dagens lunch v.3

Måndag
– Stekt lunchkorv med gurkmajonnäs, hemlagat potatismos & senap
– Baconlindad köttfärslimpa med svampsås, hemlagat potatismos och grönsaker, lingonsylt
– Grekisk sallad med fetaost & kalamataoliver

Tisdag
– Hemlagat rotmos med rimmad bog, senap
– Flygande Jakob med ris & grönsaker (jordnötter separat)
– Veg*: Flygande Halloumi med ris & grönsaker (jordnötter separat)
– Pastasallad med tonfisk

Onsdag
– Sprödbakad torskfilé med dill- & citronhollandaise, kokt potatis och grönsaker
– Pytt i panna med stekt ägg och rödbetor
– Veg*: Vegetarisk rotsakspytt med chèvre, stekt ägg och rödbetor
– Tacosallad

Torsdag
– Wallenbergare med hemlagat potatismos, sås & gröna ärtor, lingonsylt
– Konjaksspetsad räksoppa med hembakt bröd
– GI-sallad med kyckling

Fredag
– Fredagslyx: Kycklingschnitzel med stekt potatis, grönsakssalsa, aioli och fruktig sallad, Hembakt kladdkaka med vispgrädde
– Vegolyx: Pankopanerad halloumi med stekt potatis, grönsakssalsa, aioli och fruktig sallad, Hembakt kladdkaka med vispgrädde
– Räksallad

* Veg = lakto-ovo-vegetariskt, dvs maten kan innehålla mejeriprodukter och ägg

Dagens lunch v.2

Måndag
– Spaghetti bolognese
– Kycklingfilé m. krämig dragonsås, hemlagat potatismos & grönsaker
– GI-sallad med tonfisk

Tisdag
– Hemlagade raggmunkar med stekt fläsk & lingonsylt
– Rimmad oxbringa med pepparrotssås, kokt potatis och grönsaker
– Veg*: Hemlagade raggmunkar med chèvre och smörfräst svamp
– Pastasallad med räkor

Onsdag
– Smörstekt panerad flundrafilé med remouladsås, kokt potatis och grönsaker
– Boeuf bourguignon med pilaffris & haricots verts
– Caesarsallad med kyckling & bacon

Torsdag
– Pannbiff med lök, kokt potatis, sås & grönsaker, lingonsylt
– Veg*: Lyxig blomkålssoppa med tryffelolja & parmesan, hembakt bröd
– Salamisallad med brie & frukt

Fredag
– Fredagslyx: Helstekt fläskfilé med chilibearnaise, purjolöksstekt potatis, smörstekta champinjoner och grönsaker, Vaniljpannacotta med bär
– Vegolyx: Stekt grillost med chilibearnaise, purjolöksstekt potatis, smörstekt svamp & grönsaker, Veg. vaniljpannacotta med bär
– Coleslawsallad med kyckling

* Veg = lakto-ovo-vegetariskt, dvs maten kan innehålla mejeriprodukter och ägg